czwartek, 15 marca 2012

Placek półkruchy z marmoladą

Wczoraj wieczorem nosiło mnie za słodkim i w końcu upiekłam ciasto. Przepis pochodzi z zeszytu mojej mamy. Do ciasta dałam przesmażone jabłka ze słoika, które dostałam od mamy oraz orzechy włoskie.




Składniki:

1/2 kg mąki
180g margaryny
90 g cukru
4 żółtka
150ml śmietany
2 łyżeczki proszku do pieczenia

marmolada
cukier puder do posypania

Mąkę przesiać z proszkiem, dodać margarynę i posiekać nożem. Zrobić wgłębienie, do którego dać cukier, żółtka, śmietanę. Wyrobić ciasto. Podzielić na 2 części. Jedną cześć rozwałkować i ułożyć na blasze ( ja wylepiłam blachę ). Na ciasto dać marmoladę (dodałam jeszcze orzechy włoskie). Nałożyć druga rozwałkowaną część ciasta - lub zetrzeć je na tarce. 

Piec 35-40 min w 180 stopniach.
Posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz