środa, 7 marca 2012

Buchty z sosem pieczarkowym

Dziś pora na obiad bezmięsny, a w związku z tym, że miałam w lodówce drożdże, wiec wymyśliłam sobie buchty, inaczej mówiąc kluski drożdżowe na parze. Pierwszy raz jadłam je w wieku 14 lat, będąc na turnusie w sanatorium. Wtedy podawali je na słodko z sosem jagodowym. Ale niestety mój mąż woli obiady na słono :) więc dla niego sosik pieczarkowy :)




Składniki:

buchty:
2 szklanki mąki
1 szklanka mleka
50g drożdży
1 jajko
1 łyżeczka cukru
szczypta soli


sos:
400g pieczarek
pęczek koperku
200ml bulionu lub wody
sól
pieprz
100ml śmietany (dałam 30%)
1 łyżka mąki


Z drożdży, cukru i mleka zrobić rozczyn, odstawić na 10 minut. Make przesiać do miski, dodać wyrośnięty rozczyn, jajko, sól i wyrobić ciasto. Można trochę podsypywać mąką. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 40 minut. 
Po tym czasie lepić z ciasta lekko spłaszczone kulki, pozostawić je na 20 min, żeby wyrosły. Ja do parowania użyłam parowaru bambusowego, ale można też przewiązać ściereczkę na garnku z wodą i na niej układać kluski lub oczywiście parować w zwykłym parowarze.
Po ok 10-15 minutach są gotowe.

Pieczarki umyć, obrać i pokroić. Rozgrzać olej na patelni, wrzucić pieczarki i podsmażyć 10 minut. Następnie zalać bulionem, pogotować 10 minut, doprawić, a na koniec zagęścić śmietana wymieszaną z łyżką mąki.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Oooo z taką nazwą się jeszcze nie spotkałam :) U nas mówi się na nie paruchy lub parowańce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest troszkę roboty.Wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń