środa, 14 marca 2012

Barszcz ukraiński

Oto kolejny przepis z zeszytu mojej mamy. Pierwszy raz robiłam barszcz połączony z fasolką i do tego jeszcze z przecierem pomidorowym, ale wyszedł przepyszny! Mąż wziął sobie dokładkę! 





Składniki:

30-40 dag mięsa na wywar (mogą być kości, ja dałam udko z kurczaka)
300 g buraków
100 g fasoli (u mnie mała fasolka, ale może być też Jaś)
500 g ziemniaków
300 g marchewki (dałam 2 szt.)
200 g pietruszki (dałam 1 szt.)
100g selera (dałam mały kawałek)
100 ml przecieru pomidorowego
250ml śmietany
sól
koperek
zielona pietruszka

Fasolę umyć i zalać wodą, zostawić na noc do namoczenia. Ugotować wywar z mięsa, dodać do niego fasolkę, posolić i gotować razem ok 2 godzin. Oddzielnie ugotować warzywa pokrojone w drobną kostkę (ziemniaki dorzucić trochę później, żeby się nie rozgotowały). Połączyć wszystkie składniki, dodać przecier pomidorowy, śmietanę i na koniec posypać zieleniną.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Pamiętam ten przepis i smak zupy.Bardzo mi to smakowało.Mama

    OdpowiedzUsuń